torsdag 14 januari 2010

Lite återblickar från december 2009

Mitt i all julhets glömde vi att uppdatera lite händelser på bloggen. Vi var nämligen och uppdaterade oss på en skattedag i december. Det blev en hel del information om olika skatteregler. Vi var där mest för att få mer info om ROT-avdrag. Vi gör bokföring åt flera hantverkare och vi kände att vi visste för lite om vilka skyldigheter man har som säljare/kund.

Någon vecka efter var jag (Jeanette) på en 1-dags säljutbildning. Man hinner inte lära sig så mycket på en dag, men lite tips och idéer har jag noterat.

Någon vecka före jul åkte jag (Jeanette), tillsammans med mina barn och min kompis Harriet ner till Göteborg för att gå på Julmarknaden på Liseberg. En dagsutflykt som börjare i Nordstan. Där sprang vi på Filip & Fredrik som signerade sin gemensamma bok "Tårtgeneralen". Harriets son är ett stort fan av Filip & Fredrik, så en bok inhandlades i julklapp. Som bevis för att vi verkligen träffat dessa båda trevliga herrar fick vi ta en bild av dem & Harriet.
Promenerade sedan till Haga. Även där var det julmarknad. Lunchade på Hard Rock Café. Gick sedan till Lisebergs Julmarknad medan snöflingorna sakta dalade ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar